Általános Szerződési Feltételek

www.haromharmad.hu

Hatályba lépés ideje: 2022.08.31.

  1. Bevezetés:

Kérjük gondosan olvassa el Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit!

Amennyiben honlapunk használatával, a megrendelés folyamatával, termékeinkkel, szolgáltatásainkkal vagy Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:

  1. Cégünk adatai:

Cég neve: Next Level Solutions Ltd.

Székhelye: Hova House, 1 Hova Villas, Brighton & Hove, England, BN3 3DH

Postacíme: Hova House, 1 Hova Villas, Brighton & Hove, England, BN3 3DH

Cégjegyzékszáma: 14909697

Honlap címe: www.haromharmad.hu

E-mail cím: info@haromharmad.hu

Telefonszám: +36205795451

  1. Tárhelyszolgáltató adatai: 

Cég neve: Magyar Hosting Kft.

Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.

Adószám: 23495919-2-41

EU-s közösségi adószám: HU23495919

Cégjegyzékszám: 01-09-968314

  1. Fogalmak:

Felek: Cégünk és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelynek egyik alanya Fogyasztónak minősül

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére és a Fogyasztó/Vállalkozás tájékoztatására szolgál

Szerződés: Cégünk és Fogyasztó/Vállalkozás között írásbeli szerződés formájában vagy a Honlapon keresztül vagy elektronikus levelezés (e-mail) útján megkötött szerződés 

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésaz adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét;

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Fogyasztó/Vállalkozás/Ön: jelen ÁSZF alkalmazásában a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy, szövegösszefüggéstől függően

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
  1. Vonatkozó jogszabályok:
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  1. Az ÁSZF hatálya és elfogadása: 

A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön megrendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződés részét képezi.

Jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Fogyasztó kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy Cégünk a szerződésszerű teljesítést a Szerződés megkötése és a vonatkozó díj megfizetése után azonnal megkezdje és tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, az abban foglaltak szerint, az elállási/felmondási jogát elveszíti.

  1. A Szerződés nyelve és formája:

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés a megrendelés leadásával és az Általános szerződési feltételeink elfogadásával jön létre.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések írásba foglalt szerződéseknek minősülnek, a Honlap elektronikus formában tárolja azokat, a szerződések egyéb módon nem kerülnek iktatásra. 

  1. Árak:

Az árak forintban értendők. Cégünk alanyi adómentes, ennek megfelelően az áraknak ÁFA tartalma nincs. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:

A megrendelés folyamata során, a megrendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát. Megrendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés létrejöttét, illetve teljesítését (meg)akadályozhatja.

Eljárás Hibás ár esetén:

Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft
  • Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Szolgáltatás eredeti ára: 100.000 Ft, kedvezmény: 20%, kedvezményes ár: 65.000 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 80.000 Ft-nak kellene lennie helyesen)

Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, Cégünk tájékoztatja Önt az esetről és felkínálja a szolgáltatás helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes áron a szolgáltatást vagy következmények nélkül elállhat a megrendeléstől. A hibásan feltüntetett áron Önnek nincs lehetősége igénybe venni az adott szolgáltatást. Egyedi árajánlat esetében a szerződéskötéskor rögzítésre kerülő ár az irányadó.

  1. Szerzői jogok:

Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, így szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai megoldások, számítógépes programalkotások engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Három Harmad Bt.). írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.

  1. Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:

Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink valamely pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.

Cégünk nem áll a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alatt.

  1. Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:

A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az adatok, amelyek weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen adatokat érzékeny mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.

  1. Szolgáltatások tulajdonságai:

Weboldalunkon az értékesítésre szánt szolgáltatások tulajdonságairól az adott szolgáltatás oldalán található leírás szolgáltat információt.

13. A Honlap használata, a megrendelés folyamata:

13.1. MEGRENDELÉS LEADÁSA

A megrendelés leadása a Honlapon található űrlap segítségével, a „Megrendelem” gombra kattintással történik.  Erről e-mailben 48 órán belül automatikus visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.

A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül Cégünk részéről történő szerződéskötési ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.

Ön a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül. Ha ajánlatát Általános szerződési feltételeink szerinti 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön mentesül ajánlati kötöttsége alól.

Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap, mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által tett ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 48 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.

13.2. KIVITELEZÉS

Cégünk a teljesítési határidőt a Fogyasztó/Vállalkozás részéről történő folyamatos kommunikáció esetén tudja biztosítani. Amennyiben az egyes felmerülő kérdésekre 48 órán belül nem kap választ, Cégünk jogosult a teljesítési határidőt egyoldalúan meghosszabbítani. 

13.3. VÉGSŐ LÉPÉSEK, TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ

A szolgáltatás átadására a készre jelentést, majd a teljesítési igazolás kiállítását és a szolgáltatás teljes összegének megfizetését követően kerül sor. 

A teljesítési határidő a megrendeléskor egyeztetésre kerülő és az egyedi szerződésben rögzített időpont. Cégünk fenntartja az ettől az időponttól történő minimális eltérés jogát, ilyen esetekben a Fogyasztó/Vállalkozás mindenkor tájékoztatásra kerül írásos formában. Cégünk a teljesítési határidőt a Fogyasztó/Vállalkozás részéről történő folyamatos kommunikáció esetén tudja biztosítani. Amennyiben az egyes felmerülő kérdésekre 48 órán belül nem kap választ, Cégünk jogosult a teljesítési határidőt egyoldalúan meghosszabbítani. 

  1. Fizetési módok:

A szolgáltatás kényelmesebb használatának érdekében Cégünk az alábbi fizetési módokat kínálja fel a Fogyasztó/Vállalkozás számára. A fizetés sikeres teljesítéséről minden esetben értesítést küldünk.

Banki átutalás:

A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután az előleg utalása beérkezett, kezdetét veszi a megrendelt szolgáltatás elkészítése. A szolgáltatás készre jelentését és a teljesítési igazolás Fogyasztó/Vállalkozás általi kiállítását követően Cégünk végszámlát állít ki, a kész szolgáltatást Cégünk a megrendelt szolgáltatás(ok) teljes összegének megfizetését követően nyújtja át a Fogyasztó/Vállalkozás számára.

Online bankkártyás fizetés:

A fizetés történhet online bankkártyás fizetéssel. Az emailben elküldött előlegszámla fizetésekor a rendszer automatikusan átirányítja Önt egy biztonságos fizetési felületre. Az online bankkártyás fizetések a Paylike rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A banki szolgáltatásokat a Clearhaus A/S (FT-no. 22006) biztosítja, amely hitelesítve van a dán pénzügyi felügyelet által és a Mastercard és Visa Principal Member program tagjának minősül. A Paylike PCI Level 1 Service Provider engedéllyel rendelkezik, aminek ellenőrzését az alábbi szolgáltató biztosítja: Advantio, PCI Qualified Security Assessor (QSA). A fizetés történhet Maestro, Mastercard, VISA és PayPal fizetőeszközökkel is. Miután az előleg kifizetésre került, kezdetét veszi a megrendelt szolgáltatás elkészítése. A szolgáltatás készre jelentését és a teljesítési igazolás Fogyasztó/Vállalkozás általi kiállítását követően Cégünk végszámlát állít ki, a kész szolgáltatást Cégünk a megrendelt szolgáltatás(ok) teljes összegének megfizetését követően nyújtja át a Fogyasztó/Vállalkozás számára.

  1. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:

A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:

  • E-mail cím: 3harmad@gmail.com
  • Telefonszám: +36205795451

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a szolgáltatás minőségével közvetlen kapcsolatban áll.

A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén Cégünk a jegyzőkönyvet a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.

Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:

  • Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
  • Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
  • Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
  • Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
  • Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
  • A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén

Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.

Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:

Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:

A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás:

A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető Testületi eljárás:

Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.

A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

Tartalmaznia kell a kérelemnek:

  • Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
  • Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
  • Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
  • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
  • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
  • Testület döntésére irányuló indítványt
  • Fogyasztó aláírását
  • Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését

Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).

Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.

További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu

További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről: 
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.

Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.

Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.

Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

  1. Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:

Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási és felmondási jogról:

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. 

A 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A 20. § (4) bekezdése szerint, ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a Fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

A  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 13. § alapján a Fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy Cégünk a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles Cégünkkel kifejezetten, tartós adathordozón közölni; illetve a 19. § alapján a Fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy Cégünk a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles Cégünkkel kifejezetten közölni.

Elállási nyilatkozat, a Fogyasztó elállási és felmondási joga:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.

Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:

A 22. § alapján határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási vagy felmondási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, miszerint elállási vagy felmondási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Cégünk a Fogyasztó elállási vagy felmondási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási vagy felmondási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásulvételét.

Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:

Cégünk visszatérítési kötelezettsége:

A 23. § rendelkezései szerint, ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nek megfelelően eláll a szerződéstől, Cégünk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Cégünk a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli felelősség.

A Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:

A 26. § alapján, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben, ha a Fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, és a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás Cégünkkel való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat Cégünk számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

Cégünk visszatéríti a Fogyasztó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja a Cégünk által nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

A Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási, illetve felmondási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

– a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

Jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Fogyasztó kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy Cégünk a szerződésszerű teljesítést a Szerződés megkötése és a vonatkozó díj megfizetése után azonnal megkezdje és tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, az abban foglaltak szerint, az elállási/felmondási jogát elveszíti.

A Fogyasztót megillető elállás vagy felmondás hatása a járulékos szerződésekre

A 30. § alapján, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez vagy a távollevők között kötött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a Fogyasztó 20. § szerinti jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.

 A Fogyasztó Cégünknek a járulékos szerződés felbontásából vagy megszüntetéséből eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a szerződés felbontásával vagy megszüntetésével összefüggésben tőle egyéb költség – a 23. § (3) bekezdésében, valamint a 24-26. §-ban meghatározott esetek kivételével – nem követelhető.

Cégünk köteles a járulékos szerződésben részt vevő harmadik személy szerződő felet a Fogyasztó elállásáról vagy felmondásáról haladéktalanul értesíteni.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:  

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:  

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:  

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

Kellékszavatosság:

A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete felhasználásával készült.

  • Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

  • Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

  • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

  • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

General Terms and Conditions

www.haromharmad.hu

Effective date: 2022.08.31.

Introduction: Please carefully read our General Terms and Conditions as by placing an order, you accept the General Terms and Conditions of our company.

If you have any questions related to our website usage, the ordering process, our products and services, or our General Terms and Conditions, please contact our company at the following contacts:

Company information: Company name: Next Level Solutions Ltd.

Registered office: Hova House, 1 Hova Villas, Brighton & Hove, England, BN3 3DH

Mailing address: Hova House, 1 Hova Villas, Brighton & Hove, England, BN3 3DH

Company number: 14909697

Website: www.haromharmad.hu

Email address: info@haromharmad.hu

Phone number: +36205795451

Storage provider data: Company name: Magyar Hosting Kft.

Headquarters: Victor Hugo u. 18-22, 1132 Budapest

Tax number: 23495919-2-41

EU community tax number: HU23495919

Registration number: 01-09-968314

Terms: Parties: Our company and Consumer/Business together

Consumer: natural person acting outside of their profession, self-employment or business activities

Consumer Contract: a contract in which one of the parties is a Consumer

Website: this website, used for contracting and informing the Consumer/Business

Contract: a written contract between our company and the Consumer/Business, concluded through the Website or by email

Service Contract: any contract other than a sales contract in which the business provides a service or undertakes to provide a service to the Consumer, and the Consumer pays or undertakes to pay the consideration for the service;

Distance Contract: a consumer contract concluded through a remote sales system organized for the provision of the product or service in which the parties do not have simultaneous physical presence, and the contracting parties use only means of remote communication to conclude the contract.

Means of remote communication: a tool that allows the parties to make a contractual statement in the absence of one another. Such means include the addressee or unaddressed form, standard letter, print advertisement order form, catalog, telephone, fax, and internet access tool;

Business: a person who acts in their profession, self-employment, or business activities

Consumer/Business/You: in the context of this GTC, the person who makes a purchase offer through the Website, depending on the context

Warranty: in the case of consumer contracts (hereinafter referred to as consumer contracts) concluded between the consumer and the business, as defined by the Civil Code,

  1. a) the guarantee assumed for the performance of the contract, which the business voluntarily assumes in addition to or in the absence of its statutory obligations for the proper performance of the contract, and b) the compulsory guarantee based on the law.

Applicable laws: Act CLV of 1997 on Consumer Protection Act LXXVI of 1997 on Copyright Act CVIII of 2001 on Electronic Commerce Services and Information Society Services

151/2003. (IX.22.) Government Decree on mandatory warranty for durable consumer goods Act CXII of 2011 on the right to self-determination of information and freedom of information Act V of 2013 on the Civil Code Government Decree 45/2014 (II.26.) on the detailed rules for contracts between consumers and businesses Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation) Regulation (EU) 2018/302 of the European Parliament and of the Council of 28 February 2018 on addressing unjustified geo-blocking and other forms of discrimination based on customers’ nationality, place of residence or place of establishment within the internal market, and amending Regulations (EC) No 2006/2004 and (EU) 2017/2394 and Directive 2009/22/EC

Scope and acceptance of the General Terms and Conditions: In addition to the relevant laws and regulations, our General Terms and Conditions also regulate the content of the contract to be concluded. Within this framework, we summarize the rights and obligations of both you and us, the conditions for concluding the contract, the payment terms, the deadlines, the rules regarding liability, and the conditions for exercising the right of withdrawal.

By placing your order, you accept our General Terms and Conditions, which form an integral part of the contract to be concluded.

By accepting these General Terms and Conditions, the consumer expressly agrees that our company will commence performance of the contract immediately after the conclusion of the contract and the payment of the relevant fee, and acknowledges that in the cases set forth in Section 29 (1) of Government Decree 45/2014 (II. 26.), it will lose its right of withdrawal/termination in accordance with the provisions therein.

Language and form of the contract: The contract is in Hungarian.

The contract is concluded by placing an order and accepting our General Terms and Conditions.

Contracts falling under the scope of these General Terms and Conditions are in written form and are stored electronically on the website. The contracts are not registered in any other way.

Prices: The prices are in Hungarian Forints. Our company is exempt from VAT, therefore the prices do not include VAT. We reserve the right to change prices.

Data Input Errors and Responsibility for the Accuracy of Information: During the ordering process, you have the opportunity to modify and correct the information you provided before confirming the order. You are responsible for the accuracy of the information you provide. Based on this information, we will issue the invoice. By placing an order, you acknowledge that our company is entitled to pass on any damages or costs resulting from incorrectly provided data to you. Our company is not responsible for any errors caused by incorrect data input. If an email address or mailbox is incorrect and the confirmation cannot be delivered, this may prevent the conclusion or fulfillment of the contract.

Procedure for Incorrect Prices: Our company is not responsible for any clearly incorrectly listed prices, even if due care was taken or if they resulted from a failure of the IT system.

Clearly incorrect prices include:

0 HUF Prices that incorrectly show a discount (e.g. Original price of the service: 100,000 HUF, discount: 20%, discounted price: 65,000 HUF, whereas the correct price should be 80,000 HUF) If an incorrect price is listed, our company will inform you and offer the opportunity to purchase the service at the correct price. You can either order the service at the correct price or cancel the order without any consequences. You cannot purchase the service at the incorrectly listed price. For individual price quotes, the price specified at the time of contract signing will apply.

Copyright: According to paragraph 1(1) of Act LXXVI of 1999 on Copyright, our website is considered a copyrighted work, and as such, every part of it is protected by copyright. The unauthorized use of images, texts, software, graphics solutions, and computer program creations found on our website is prohibited, as well as the use of applications that modify or cause harm to our website, as stated in paragraph 16(1) of the same law. We would like to draw your attention to the fact that the use of materials, images, videos, and texts from our website and database is only possible with the written consent of the copyright owner (Három Harmad Bt.) and with attribution.

Partial invalidity and code of conduct: If any point of our General Terms and Conditions is legally incomplete or invalid, the provisions of the relevant legislation shall apply. The remaining parts of the contract shall remain valid.

Unfair commercial practices and code of conduct: Our company is not subject to the code of conduct regarding unfair commercial practices towards consumers.

Technical protection measures and operation of digital content: The servers providing the data displayed on our website have a 99.9% or higher availability rate. The entire data content is continuously backed up, and the original data can be restored in case of any issues. The data displayed on our website is stored in MySQL or MSSQL databases, and due to their sensitive nature, they are encrypted with appropriate strength and hardware support integrated into the processor is used for their coding.

Properties of services: Information on the properties of the services for sale can be found on the respective service page of our website.

Using the website and the ordering process:

13.1. PLACING AN ORDER

To place an order, click the „Order” button on the form found on the website. You will receive an automatic confirmation email within 48 hours. If you notice that you have provided incorrect information in the confirmation email, please notify us within 24 hours.

The information provided on our website does not constitute an offer by our company to enter into a contract. You are the one making the offer.

By clicking the „Send Order” button, you acknowledge that your offer has been made. If we do not confirm your offer within 48 hours according to our general terms and conditions, you are released from your offer obligation.

You will receive an automatic confirmation of your order, which confirms the receipt of your order, but this confirmation does not constitute acceptance of your offer. If you do not receive an automatic confirmation email within 48 hours of placing your order, please notify us as there may be a technical problem preventing your order from being received by our system.

13.2. EXECUTION

We can provide a delivery deadline through continuous communication with the Consumer/Business. If we do not receive a response to individual questions within 48 hours, we reserve the right to unilaterally extend the delivery deadline.

13.3. FINAL STEPS, DELIVERY DEADLINE

The service will be delivered after the completion report, the issuance of the delivery confirmation, and the payment of the total service fee.

The delivery deadline is agreed upon at the time of the order and specified in the individual contract. Our company reserves the right to make minimal deviations from this date and will always inform the Consumer/Business in writing of such changes. We can provide a delivery deadline through continuous communication with the Consumer/Business. If we do not receive a response to individual questions within 48 hours, we reserve the right to unilaterally extend the delivery deadline.

Payment Methods:

In order to make the service more convenient to use, our company offers the following payment methods to consumers/businesses. We will always send a notification upon successful payment.

Bank transfer:

Payment can be made via bank transfer. After processing the order, our colleague will send you the necessary transfer information. Once the advance payment is received, the ordered service will be prepared. After the service is completed and the confirmation of performance is issued by the consumer/business, our company will issue the final invoice, and the completed service will be provided to the consumer/business after the full payment of the ordered service(s).

Online card payment:

Payment can be made using an online card payment. When paying the advance invoice sent by email, the system will automatically redirect you to a secure payment interface. Online card payments are made through the Paylike system. The merchant does not receive the card information. The banking services are provided by Clearhaus A/S (FT-no. 22006), which is authorized by the Danish Financial Supervisory Authority and is a member of the Mastercard and Visa Principal Member program. Paylike has a PCI Level 1 Service Provider license, which is verified by the following service provider: Advantio, a PCI Qualified Security Assessor (QSA). Payment can also be made using Maestro, Mastercard, VISA, and PayPal payment methods. Once the advance payment is made, the ordered service will be prepared. After the service is completed and the confirmation of performance is issued by the consumer/business, our company will issue the final invoice, and the completed service will be provided to the consumer/business after the full payment of the ordered service(s).

Complaints and legal remedies:

The consumer can send objections about the product or the activities of our company to the following contact information:

Email address: info@haromharmad.hu Phone number: +36205795451

The consumer should primarily communicate their complaint in writing, but in some cases, it can also be verbal. The complaint may relate to the behavior, work, or possible omission of the person acting on behalf of our company, which is directly related to the quality of the service.

Our company will investigate and solve any oral complaint as soon as possible. If the consumer does not agree with the handling of the complaint or if an immediate investigation of the complaint is not possible, our company will record a protocol about the complaint and its position regarding it, and send a copy to the consumer. In case of a verbal complaint communicated by phone or other electronic communication service, our company will send the protocol to the consumer together with a substantive response, in accordance with the requirements for responding to a written complaint, within 30 days at the latest. In case of a complaint received by e-mail, our company will send the response to the consumer within 30 days. Our company will respond to a written complaint within 30 days from its receipt. If the complaint is rejected, our company is obliged to explain its position. Our company is obliged to assign a unique identification number to the complaint, in case of verbal complaints communicated by phone or other electronic communication service.

The protocol about the complaint must contain:

  • Place, method, and time of the complaint submission
  • Name, address, and contact information of the consumer
  • Detailed description of the consumer complaint, as well as a list of documents, records, and evidence
  • Our company’s statement regarding its position on the consumer complaint, if an immediate investigation is possible
  • Place and time of the protocol recording
  • Unique identification number of the complaint, in case of verbal complaints communicated by phone or other electronic communication service
  • Our company will keep a copy of the protocol about the complaint and our response for 5 years and present it upon request of the supervisory authority.

If our company rejects the complaint, we will inform the consumer in writing which authority or Arbitration Board can initiate a proceeding with the complaint. The information should contain the location, postal address, contact information (website, email, phone number) of the competent authority and the Arbitration Board according to the consumer’s place of residence/domicile, as well as our company’s position regarding the use of the Arbitration Board procedure for settling consumer disputes.

In case the dispute between our company and the consumer cannot be settled through negotiations, the consumer can exercise further legal remedies:

Consumer protection authority procedure:

In case of a violation of consumer rights, the consumer is entitled to submit a complaint to the Consumer Protection Authority competent for their place of residence. The authority will decide on the consumer protection procedure after reviewing the complaint. The tasks of the first-instance authority are carried out by the district offices. Their contact information is available at http://jarasinfo.gov.hu/

Court proceedings:

Under the framework of the Consumer Civil Procedure, the Consumer is entitled to enforce their claim arising from a legal dispute before a court, according to the provisions of Act V of 2013 on the Civil Code and Act CXXX of 2016 on the Code of Civil Procedure.

Mediation procedure:

The Consumer has the right to turn to the Mediation Body competent for their place of residence/domicile if we reject their complaint. The condition for initiating the procedure is that the Consumer tries to settle the disputed matter directly with our company.

In the Mediation procedure, our company has an obligation to cooperate. Accordingly, our company is required to send a written response to the Mediation Body’s call, as well as to appear at the hearing before the Mediation Body and ensure the participation of the person authorized to conclude an agreement.

If our company’s registered office/branch is located outside the county where the Mediation Body is located, our obligation to cooperate extends to offering the possibility of concluding a written agreement that meets the Consumer’s demand.

If we fail to comply with the aforementioned obligation to cooperate, the case falls under the jurisdiction of the Consumer Protection Authority, which imposes mandatory fines for companies’ unlawful conduct, which cannot be waived.

The amount of the fine for small and medium-sized enterprises ranges from HUF 15,000 to HUF 500,000, while for large companies with an annual net revenue exceeding HUF 100 million, it may range from HUF 15,000 up to 5% of the company’s annual net revenue, up to a maximum of HUF 500 million.

The Consumer may request the initiation of the Mediation procedure. The application must be submitted in writing (by letter, fax, telegram, or electronically via the Mediation Body’s website) to the President of the Mediation Body.

The application must contain:

The name, place of residence/domicile, and contact information of the consumer The name and headquarters/branch location of the company involved in the consumer dispute The consumer’s position and related evidence and facts A statement from the consumer that they have attempted to settle the dispute directly with the company in question A statement from the consumer that they have not initiated any other conciliation proceedings, mediation proceedings, filed a lawsuit, or submitted a payment order request in the matter A request for a decision by the committee The signature of the consumer If the consumer has requested jurisdiction by another conciliation body instead of the competent conciliation body, the designation thereof It is always necessary to attach to the application the document or its copy to which the consumer refers as evidence (the written statement of the company rejecting the complaint, if not available, then the written evidence held by the consumer of the attempt to reconcile).

If an authorized representative acts on behalf of the complaint, it is necessary to attach the authorization issued by the consumer to the application.

Further information about Conciliation Bodies can be found at: http://www.bekeltetes.hu

Further information on the territorially competent Conciliation Bodies can be found at: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online dispute resolution platform:

By registering as a consumer on a website created by the European Commission, consumers can settle their online purchasing disputes without starting legal proceedings by filling out the application form found on the website. This is also a way of enforcing consumer rights without distance constraints.

You can file a complaint about a product/service purchased online.

You and the company you have complained about can use this online dispute resolution platform to select which dispute resolution body will handle the complaint.

The online dispute resolution platform can be accessed at the following website: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Consumer information based on Government Decree No. 45/2014 (II. 26.):

Information about the consumer’s right of withdrawal and termination:

A consumer is defined as a natural person who acts outside the scope of their profession, self-employment, or business activity, according to the 8:1 section (1) paragraph 3 of the Civil Code. Therefore, legal entities are not entitled to the right of withdrawal without giving a reason!

The consumer is entitled to the right of withdrawal without giving a reason according to Section 20 of Government Decree No. 45/2014 (II. 26.).

Based on section 20 (2) (b), the consumer can exercise their right of withdrawal or termination within fourteen days from the date of the conclusion of the service contract.

According to section 20 (4), if the consumer made an offer for the conclusion of the contract, the consumer has the right to withdraw the offer before the conclusion of the contract, which terminates the offer commitment.

If performance begins after the declaration pursuant to section 13 or 19, the consumer is entitled to the right of termination without giving a reason within the deadline specified in paragraph (2).

According to Section 13 of Government Decree No. 45/2014 (II. 26.), if the consumer requests that our company begin performing the service contract before the deadline specified in section 20 (2), they must expressly notify our company on a durable medium. Similarly, according to Section 19, if the consumer requests that our company begin performing the service contract before the deadline specified in section 20 (2), they must expressly notify our company.

Statement of withdrawal, consumer’s right of withdrawal and termination:

The consumer can exercise their right under Section 20 of Government Decree No. 45/2014 (II. 26.) by making a statement to that effect.

Validity of the consumer’s statement of withdrawal:

Under section 22, if the consumer sends their statement within the deadline (14 days), we consider it to have been made within the deadline.

The burden of proving that the consumer has exercised their right of withdrawal or termination in accordance with this provision lies with the consumer.

After our company receives the consumer’s statement of withdrawal or termination, we will electronically confirm the fact of withdrawal or termination and acknowledge it to the consumer.

Our company’s obligation in the event of the consumer’s withdrawal:

Our company’s refund obligation:

In accordance with Section 23, if the Consumer withdraws from the contract in accordance with Section 22 of Government Decree 45/2014 (II. 26.), our company will refund the full amount paid by the Consumer as consideration, including any costs incurred in connection with the performance, immediately but no later than 14 days from the date on which we become aware of the withdrawal.

Our company will refund the amount due to the Consumer in the same payment method used by the Consumer. With the express consent of the Consumer, our company may use a different payment method for the refund, but no additional fees may be charged to the Consumer as a result. Our company is not responsible for any delays caused by incorrect bank account information or postal address provided by the Consumer.

Consumer obligations in the event of withdrawal/termination:

In accordance with Section 26, if the Consumer terminates the contract outside of the business premises or away from the business premises where the contract was concluded, after requesting that the service be provided within the termination period, the Consumer must pay our company a proportionate fee for the service provided up until the time of termination. The proportionate amount to be paid by the Consumer must be based on the total amount of consideration plus tax stated in the contract. If the Consumer can prove that the total amount calculated in this manner is excessively high, the proportionate amount should be calculated based on the market value of services provided up to the time of termination.

For the purpose of determining market value, the consideration for the same service provided by businesses engaged in the same activity at the time the contract was concluded must be taken into account.

Our company will refund the portion of the consideration provided by the Consumer that exceeds the consideration for the services provided by our company.

Exceptions to the right of withdrawal and termination granted to the Consumer

Please note that you cannot exercise your right of withdrawal or termination in the cases set out in Section 29(1) of Government Decree 45/2014 (II.26.).

Article 29 (1) of the Hungarian Civil Code: A consumer shall not be entitled to exercise the right provided for in Section 20

  1. a) In the case of a contract for the provision of a service, after the complete performance of the service, if the undertaking has started the performance with the express prior consent of the consumer and the consumer has acknowledged that his right of withdrawal shall be lost after the complete performance of the service;
  2. b) In relation to a product or service, the price or fee of which is not influenced by the enterprise operating on the money market, but depends on fluctuations in the exchange rate within the meaning of paragraph (2) of Section 20, even within the time limit specified therein;
  3. c) In the case of a non-prefabricated product that has been manufactured on the basis of the consumer’s instructions or at his express request, or in the case of a product that has been clearly tailored to the consumer’s personal needs;
  4. d) In relation to perishable or short-shelf-life products;
  5. e) In relation to a sealed product that cannot be returned after opening for reasons of health or hygiene;
  6. f) In relation to a product that, by its nature, becomes inseparably mixed with other items after delivery;
  7. g) In relation to an alcoholic beverage, the actual value of which is not influenced by the enterprise in an uncontrollable manner but depends on market fluctuations, and the price of which the parties agreed upon at the conclusion of the sales contract, but the performance of the contract takes place only after the thirtieth day following the conclusion of the contract;
  8. h) With the exception of paragraph (2), in the case of a business contract where the enterprise visits the consumer at his express request for urgent repair or maintenance work;
  9. i) In relation to the sale of sound, visual or computer software media in closed packaging, if the consumer has unpacked the packaging after delivery;
  10. j) In relation to newspapers, periodicals and magazines, with the exception of subscription contracts;
  11. k) In the case of contracts concluded at a public auction;
  12. l) In the case of a contract for the provision of accommodation services, transport, car rental, catering or leisure services, with the exception of services provided for residential purposes, if the contract specifies a performance deadline or period;
  13. m) In relation to digital content provided on a non-tangible medium, if the enterprise has commenced performance with the express prior consent of the consumer, and the consumer has, at the same time as giving his consent, acknowledged that he will lose his right under Section 20 after the commencement of performance.

By accepting these General Terms and Conditions, the Consumer expressly agrees…

Effect of the consumer’s right of withdrawal or termination on ancillary contracts

According to §30, if there is an ancillary contract related to a contract concluded outside the business premises or a contract concluded between distance parties, the exercise of the Consumer’s right under §20 also terminates or annuls the ancillary contract.

The Consumer is not obliged to compensate our company for damages arising from the termination or annulment of the ancillary contract, and no other costs can be charged to them in connection with the termination or annulment of the contract, except for cases defined in §23(3) and §24-26.

Our company is obliged to inform the third party contracting party participating in the ancillary contract about the Consumer’s withdrawal or termination without delay.

Model statement of withdrawal/termination

Appendix 2 to Government Decree No. 45/2014. (II. 26.)

Statement of withdrawal/termination

(Only fill out and return in case of intention to withdraw/terminate the contract)

Addressee:

I, the undersigned, declare that I am exercising my right of withdrawal/termination with regard to the contract for the purchase of the following product(s) or the provision of the following service(s):

Date of conclusion of contract/receipt:

Name(s) of consumer(s):

Address of consumer(s):

Signature(s) of consumer(s): (only in case of written declaration)

Date:

Warranty:

This section of the Consumer Information has been prepared using Appendix No. 3 of Government Decree No. 45/2014. (II. 26.) based on the authorization of §9(3) of the same decree.

Under what circumstances can you exercise your warranty rights? In case of faulty performance by our company, you can enforce your warranty claim against our company in accordance with the provisions of the Civil Code.

What are your rights based on your warranty claim? You can exercise the following warranty claims of your choice:

You can request correction or replacement, except if fulfilling the chosen requirement is impossible or would result in disproportionate additional costs for our company. If you did not request or could not request correction or replacement, you can request a proportional reduction in compensation or you can correct the defect at our company’s expense or have it corrected by someone else, or as a last resort, withdraw from the contract.

You can switch to another warranty right of your choice, but you will bear the cost of the switch, except if it was justified or if the company was the cause of it.

Within what deadline can you assert your warranty claim? You are obliged to notify us of the defect immediately, but no later than within two months of its discovery. However, I draw your attention to the fact that your warranty rights cannot be enforced beyond the two-year limitation period from the performance of the contract.

Against whom can you assert your warranty claim? You can assert your warranty claim against our company.

What other conditions apply to the enforcement of your warranty rights? Within six months of the performance, there are no other conditions for the enforcement of your warranty claim beyond reporting the defect if you can prove that the product or service was provided by our company. However, after six months have passed since the performance, you are required to prove that the defect you detected already existed at the time of the performance.